ئةو دةستانةت خوش بيت برام
خوا جةزاى خيرت بداتةوة
تۆ له ژوورهوه نیت. تكایه بچۆژوورهوه یان خۆت تۆمار بكه.
یانەی سەرهەنگ موحسین » ئایین » کتێبی إحياء علوم الدين » وهڵامی نوێ بنووسه
هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم
ئةو دةستانةت خوش بيت برام
خوا جةزاى خيرت بداتةوة
ئةو دةستانةت خوش بيت برام
خوا جةزاى خيرت بداتةوة
وەلامێك بۆ نەزانەکان !!!
ئەو کتێبەی کە پێغەمبەر (صلی اللە علیە وصلم ) و ئیمامی ابو بکر و عمر (رەزای خوایان لەسەر بێ ( پەسندیان کردووە .....!!!!
دیارە هەرکاتێك کەسێك کتێبکی نوسیبێتەوە ئەوا کەسی نەزان و جاهیل چونکە ناتوانن وەك ئەو کتێبێك دابنێن یان لەگەل بیروباوەرە نەزانیەکەیان نەگونجاوە هاتوون رەخنەی بێ مانایان گرتووە
یەکێکیش لەم کتێبانە کتێبی ئیمامی گەورەی ئیسلام { حجە الاسلام } ئیمام ( غەزالی ) کتێبی { إحياء علوم الدين }
بۆیە منیش وتەی زانایان و ئیمامەکان ناهیةەوە لەسەری چۆن مەدحی دەکەن و چۆن باسی گەورەی ئەم کتێبە دەکەن تەنها یەك بەسەرهات دەهێنمەوە کە خۆشەوسیت ڕای چۆن بووە لەسەر ئەم کتێبە ....؟؟؟
ذكر اليافعي أن الشيخ الإمام الكبير أبا الحسن علي بن حرزهم الفقيه المشهور المغربي كان بالغ في الإنكار على كتاب إحياء علوم الدين وكان مطاعاً مسموع الكلمة، فأمر بجمع ما ظفر به من نسخ الإحياء وهم بإحراقها في الجامع يوم الجمعة، فرأى ليلة تلك الجمعة كأنه دخل الجامع فإذا هو بالنبي فيه ومعه أبو بكر وعمر والإمام الغزالي قائم بين يدي النبي ؛ فلما أقبل ابن حرزهم قال الغزالي: هذا خصمي يا رسول الله فإن كان الأمر كما زعم تبت إلى الله، وإن كان شيئاً حصل لي من بركتك واتباع سنتك فخذ لي حقي من خصمي. ثم ناول النبي كتاب الإحياء، فتصفحه النبي ورقة ورقة من أوله إلى آخره، ثم قال: والله إن هذا لشيء حسن، ثم ناوله الصديق فنظر فيه فاستجاده. ثم قال: نعم والذي بعثك بالحق إنه لشيء حسن، ثم ناوله الفاروق عمر، فنظر فيه وأثنى عليه كما قال الصديق، فأمر النبي بتجريد الفقيه علي بن حرزهم عن القميص وأن يضرب ويحد حد المفتري، فجرد وضرب. فلما ضرب خمسة أسواط تشفع فيه الصديق وقال: يا رسول الله لعله ظن فيه خلاف سنتك فأخطأ في ظنه، فرضي الإمام الغزالي وقبل شفاعة الصديق، ثم استيقظ ابن حرزهم وأثر السياط في ظهره، وأعلم أصحابه وتاب إلى الله عن إنكاره على الإمام الغزالي واستغفر، ولكنه بقي مدة طويلة متألماً من أثر السياط وهو يتضرع إلى الله تعالى ويتشفع برسول الله، إلى أن رأى النبي دخل عليه ومسح بيده الكريمة على ظهره فعوفي وشفي بإذن الله تعالى، ثم لازم مطالعة إحياء علوم الدين ففتح الله عليه ونال المعرفة بالله، وصار من أكابر المشايخ أهل العلم الباطن والظاهر.
شێخی یافعی دەگێرێتەوە كە :ئیمامی گەورە (ابا الحسن علی بن حرزهم) شەرعزانی ناوداری مەغریبی زۆر تێی پەراندبوو لە ئینكاریكردنی پەرتوكی (احیاء علوم الدیم)ی ئیمام غەزالی ،ئەم زانایە خەڵكی گوێرایەڵیان دەكرد و قسەی ئەرۆشت ، بۆیە فەرمانی دەركرد كە هەرژی نوسخەی (احیاء علوم الدین)هەیە كۆ بكرێتەوە ئەوەبوو كۆكرایەوە و لە مزگەوت سوتێندران لە رۆژی هەینیدا ،هەر لەوشەوەدا لەخەو چوە هەمان مزگەوت كە بەرۆژ پەرتوكی ئیحیاو بەفەرمانی ئەو سوتینرا
دەڵێ كاتێ چومە ناو مزگەوت سەیر ئەكەم حەزرەت صلی الله علیە والە وسلم تەشریفی حازرە و ئیمامی ئەبوبەكر و عومەر لەولاو ئەولاین و ئیمامی غەزالی لەبەردەمی وەستاوە ،كاتێك چومە خزمەتیان ،غەزالی گوتی : یارسول الله ئەوەیە كە دژایەتیم ئەكات ،ئەگەر من ئەوهام كە ئەو پیاوە بۆی چوە ئەوا من تەوبەم كرد بۆ لای خوا ،خۆ ئەگەر وانەبێت و لەبەرەكەتی تۆ و شوێنكەوتنی سوننەتت شتێكم چنگ كەوتوە ئەوا حەقم لەم دوژمنەم بسێنە ،لەم كاتەدا حەزرەت صلی الله علیە والە وسلم كتابی (احیاو علوم الدین)ی گرتە دەست و پەر بەپەر لەیەكەمەوە تا كۆتای سەیری کرد و فەرمووی (بەخوا ئەمە كتابێكی باشە ) لەپاشان دایە دەست ئیمامی ئەبوبەكر ئەویش پاش سەیركردنی فەرمووی (بەلێ سوێند بەوەی تۆی بەحەق ناردووە ئەمە كتابێكی باشە)پاشان دایە دەست ئیمامی عومەر ئەویش پاش سەیركردنی هەمان قسەی ئیمام ئەبوبەكری كردەوە و ستایشی كتابەكەی كرد .
حەزرەت صلی الله علیە والە وسلم فەرمانی كرد كە قەمیصی علی بن حرزهم لەبەر بكەنەوە و حەدی بوختانی لێ دەربكەن و داركاری بكەن ،كە گەیشتنە داری پێنجەم ئیمامی ئەبوبەكر شەفاعەتی لەلای رسول الله صلی الله علیە والە وسلم بۆكردم و فەرمووی قوربان رەنگە وای زانیبێت ئەم كتابە خیلافی سووننەتی تۆیە و نیەتی پاراستنی سوننەتی تۆ بوە و هەڵەی كردوە و لێی ببورە ،ئیمامی غەزالی بە گوتەكەی ئیمامی صدیق رازی بوو ،حەزرەت صلی الله علیە والە وسلم لێی خۆش بوو .
ابن حرزهم ده لێ كە لەخەو هەستام هێشتا ئاسەواری لێدانەكە لە گیانم مابوو ، بەیانی بەپەشۆكاییەوە بۆ هاوەڵانم باس كرد و تەوبە و پەشیمانی خۆم راگەیاند.
راوی دەڵێ تا ماوەیەك ابن حرزهم هەر بەئازاری لێدانەكە دەیناڵاند و زۆری تكا بەرسول الله ئەمكرد و بەردەوام كتابی ئیحیای دەخوێندەوە تا بوە یەكێك لە عارف و خواناسەگەورەكان و بەرەو جیهانی عیرفان هات و وە شەوێك حەزرەت صلی الله علیە والە وسلم هاتە خەونی و دەستی موبارەكی هێنا بەسەر شوێنی لێدانەكەو چاك بویەوە .
----------------------------------------------------
بۆیە دەلێم بەو خەفەتە بمرن و خواش هیدایەتان بدا ئەگەر شایەنی هیدایەتن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یانەی سەرهەنگ موحسین » ئایین » کتێبی إحياء علوم الدين » وهڵامی نوێ بنووسه
پشتبهسته به PunBB 1.4.6, پاڵپشتیی به كوردی له [مهكۆكانی وێبچن]