منش ئهو رایهم پێ پهسهندتره كه ئهلی بهههموو شێوهیهك حهرامه (فهرمودهی ترش ههیه لهسهری كه دهڵی مۆزیقا ئامێری شهیتانه )ئیتر كاتی ئهوه هاتوه ههمووان ئاگاداربن كه حهرامه !
تۆ له ژوورهوه نیت. تكایه بچۆژوورهوه یان خۆت تۆمار بكه.
یانەی سەرهەنگ موحسین » شیعر » زهم کردنی گۆرانی و مۆسیقا ....شیعر » وهڵامی نوێ بنووسه
هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم
منش ئهو رایهم پێ پهسهندتره كه ئهلی بهههموو شێوهیهك حهرامه (فهرمودهی ترش ههیه لهسهری كه دهڵی مۆزیقا ئامێری شهیتانه )ئیتر كاتی ئهوه هاتوه ههمووان ئاگاداربن كه حهرامه !
. . . مۆسیقا حهلال دهکهن.
کهواته حهرامه. . .
سڵاو، من نازانم لهبارهی مۆسیقاوه چۆن بیری خۆم كۆبكهمهوه ئاخر لای ههندێك لێكدانهوهی بۆ كراوهو حوكمی شهرعی بۆ دهرچووه كه بهپێی ڕێنماییهكان دهتوانرێ گوێ لهو جۆره بگری كه ڕێگه پێدراوه!
لای بهشێكی تر بهههموو شێوهیهك حهرامه!
مۆدیل نهمهیه
کهم کهسانێک ههیه گوێ لهگۆرانی رانهگرن
[center]
بسم الله
الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول لله محمد
أما بعد:
فقد قال رسول الله صلى الله عليه وعلى آله وسلم:
(( لَيَكُونَنَّ مِنْ أُمَّتِي أَقْوَامٌ، يَسْتَحِلُّونَ الحِرَ وَالحَرِيرَ، وَالخَمْرَ وَالمَعَازِفَ )) (أخرجه البخاري في صحيحه)
واته: له ئوممهتهکهی من کهسانێک پهدا دهبن که زینا و حهریر و عارهق و مۆسیقا حهلال دهکهن.
کهواته حهرامه و له ڕیزی ئهو شتانهیه که باسکران.
---------------------------------
زانا ی پایهبهرز ابن قَيم الجَوزي لهکتابی (إغاثة اللهفان)دا وتوویهتی:
ولقد أحسن القائل:
تُلِىَ الكتَابُ، فأطْرَقُوا، لا خِيفَةً ... لكِنَّهُ إِطْرَاقُ سْاهٍ لاهِى
وأتَى الغِنَاءُ، فكالحَميرِ تَنَاهَقُوا ... وَاللهِ مَا رَقَصُوا لأجْلِ اللهِ
دُفِ وَمِزْمَارٌ، وَنغْمَةُ شَاذِنٍ ... فمتَى رَأَيتَ عِبَادَةً بملاهى؟
ثَقُلَ الكِتَابُ عليهمُ لَمَّا رَأوْا ... تَقْيِيدَهُ بأَوَامِرٍ وَنَوَاهِى
سَمِعُوا له رَعْدًا وبَرْقاً، إِذْحَوَى ... زَجْرًا وتخْوِيفاً مَنَاهِى
وَرَأَوْهُ أَعْظمْ قاطعٍ لِلنَّفسِ عَنْ ... شهَوَاتِها، ياذبحها المُتَناهِى
وَأتى السماعُ مُوافِقاً أَغْرَاضَها ... فَلأَجْلَ ذاكَ غَدَا عَظِيمَ الجاهِ
أيْنَ المُسَاعِدُ لِلْهَوَىِ مِنْ قاطعٍ ... أَسْبَابَهُ، عِنْدَ الجَهُولِ السّاهى؟
إنْ لَمْ يَكُنْ خَمَر الجُسُومِ، فإنَّهُ ... خَمْرُ العُقولِ مُمَاثِلٌ وَمُضَاهِى
فانظْر إِلى النّشْوان عِنْدَ شَرَابَه ... وانْظُرْ إلى النَّسْوَانِ عِنْدَ مَلاهِى
وانظُرْ إِلى تمْزِيقِ ذَا أَثوَابَهُ ... مِن بَعْدِ تمزيقِ الفُؤَادِ اللاهِى
واحكم فأىَّ الخمرتين أحق بالتحريم، والتأثيم عند الله؟
[/center]
یانەی سەرهەنگ موحسین » شیعر » زهم کردنی گۆرانی و مۆسیقا ....شیعر » وهڵامی نوێ بنووسه
پشتبهسته به PunBB 1.4.6, پاڵپشتیی به كوردی له [مهكۆكانی وێبچن]