تۆ له‌ ژووره‌وه‌ نیت. تكایه‌ بچۆژووره‌وه‌ یان خۆت تۆمار بكه‌.

گرنگ!

بەخێربێیت، جگە لەم چەند بەشەی خوارەوە سەرجەم بەشەكانی یانەمان بە مەبەستی چاككاری شاردۆتەوە! لەماوەیەكی نزیكدا یانە بەتەواوی بابەتەكانی خۆی لە 2008ی ساڵی دامەزراندنیەوە تاكو ئێستا دەكەوێتە كار. [٢٠٢٣\٢\١٥]

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامه‌ نوێكه‌ی بنووسه‌ و بینێره‌

ده‌توانیت: BBCode وێنه‌ خه‌نده‌ به‌كار ببه‌یت

هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم

زانیارییه‌ مه‌رجه‌كان بۆ میوانان


زانیاریی پێویست / مه‌رج

لێكۆڵینه‌وه‌ی بابه‌ت / نوێترین یه‌كه‌م

5

منش ئه‌و رایه‌م پێ په‌سه‌ندتره‌ كه‌ ئه‌لی به‌هه‌موو شێوه‌یه‌ك حه‌رامه‌ (فه‌رموده‌ی ترش هه‌یه‌ له‌سه‌ری كه‌ ده‌ڵی مۆزیقا ئامێری شه‌یتانه‌ )ئیتر كاتی ئه‌وه‌ هاتوه‌ هه‌مووان ئاگاداربن كه‌ حه‌رامه‌ !

4

Ahmed Dugrtkani نووسی:

. . . مۆسیقا حه‌لال ده‌که‌ن.
که‌واته‌ حه‌رامه‌. . .

سڵاو، من نازانم له‌باره‌ی مۆسیقاوه‌ چۆن بیری خۆم كۆبكه‌مه‌وه‌ ئاخر لای هه‌ندێك لێكدانه‌وه‌ی بۆ كراوه‌و حوكمی شه‌رعی بۆ ده‌رچووه‌ كه‌ به‌پێی ڕێنماییه‌كان ده‌توانرێ گوێ له‌و جۆره‌ بگری كه‌ ڕێگه‌ پێدراوه‌!
لای به‌شێكی تر به‌هه‌موو شێوه‌یه‌ك حه‌رامه!

3

مۆدیل نه‌مه‌یه‌

2

که‌م که‌سانێک هه‌یه‌ گوێ له‌گۆرانی رانه‌گرن

1

[center]
بسم الله

الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول لله محمد

أما بعد:

فقد قال رسول الله صلى الله عليه وعلى آله وسلم:

(( لَيَكُونَنَّ مِنْ أُمَّتِي أَقْوَامٌ، يَسْتَحِلُّونَ الحِرَ وَالحَرِيرَ، وَالخَمْرَ وَالمَعَازِفَ )) (أخرجه البخاري في صحيحه)

واته‌: له‌ ئوممه‌ته‌که‌ی من که‌سانێک په‌دا ده‌بن که‌ زینا و حه‌ریر و عاره‌ق و مۆسیقا حه‌لال ده‌که‌ن.

که‌واته‌ حه‌رامه‌ و له‌ ڕیزی ئه‌و شتانه‌یه‌ که‌ باسکران.

---------------------------------

زانا ی پایه‌به‌رز ابن قَيم الجَوزي له‌کتابی (إغاثة اللهفان)دا وتوویه‌تی:

ولقد أحسن القائل:

تُلِىَ الكتَابُ، فأطْرَقُوا، لا خِيفَةً ... لكِنَّهُ إِطْرَاقُ سْاهٍ لاهِى

وأتَى الغِنَاءُ، فكالحَميرِ تَنَاهَقُوا ... وَاللهِ مَا رَقَصُوا لأجْلِ اللهِ

دُفِ وَمِزْمَارٌ، وَنغْمَةُ شَاذِنٍ ... فمتَى رَأَيتَ عِبَادَةً بملاهى؟

ثَقُلَ الكِتَابُ عليهمُ لَمَّا رَأوْا ... تَقْيِيدَهُ بأَوَامِرٍ وَنَوَاهِى

سَمِعُوا له رَعْدًا وبَرْقاً، إِذْحَوَى ... زَجْرًا وتخْوِيفاً مَنَاهِى

وَرَأَوْهُ أَعْظمْ قاطعٍ لِلنَّفسِ عَنْ ... شهَوَاتِها، ياذبحها المُتَناهِى

وَأتى السماعُ مُوافِقاً أَغْرَاضَها ... فَلأَجْلَ ذاكَ غَدَا عَظِيمَ الجاهِ

أيْنَ المُسَاعِدُ لِلْهَوَىِ مِنْ قاطعٍ ... أَسْبَابَهُ، عِنْدَ الجَهُولِ السّاهى؟

إنْ لَمْ يَكُنْ خَمَر الجُسُومِ، فإنَّهُ ... خَمْرُ العُقولِ مُمَاثِلٌ وَمُضَاهِى

فانظْر إِلى النّشْوان عِنْدَ شَرَابَه ... وانْظُرْ إلى النَّسْوَانِ عِنْدَ مَلاهِى

وانظُرْ إِلى تمْزِيقِ ذَا أَثوَابَهُ ... مِن بَعْدِ تمزيقِ الفُؤَادِ اللاهِى

واحكم فأىَّ الخمرتين أحق بالتحريم، والتأثيم عند الله؟


[/center]