تۆ له‌ ژووره‌وه‌ نیت. تكایه‌ بچۆژووره‌وه‌ یان خۆت تۆمار بكه‌.

گرنگ!

بەخێربێیت، جگە لەم چەند بەشەی خوارەوە سەرجەم بەشەكانی یانەمان بە مەبەستی چاككاری شاردۆتەوە! لەماوەیەكی نزیكدا یانە بەتەواوی بابەتەكانی خۆی لە 2008ی ساڵی دامەزراندنیەوە تاكو ئێستا دەكەوێتە كار. [٢٠٢٣\٢\١٥]

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامه‌ نوێكه‌ی بنووسه‌ و بینێره‌

ده‌توانیت: BBCode وێنه‌ خه‌نده‌ به‌كار ببه‌یت

هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم

زانیارییه‌ مه‌رجه‌كان بۆ میوانان


زانیاریی پێویست / مه‌رج

لێكۆڵینه‌وه‌ی بابه‌ت / نوێترین یه‌كه‌م

1

http://smn21.com/up/uploads/png/fde2d85a02.png

هیچ كه‌سیك به‌وه‌ی رازی نیه‌ پئ ی بگوترئ ( كافرباوك ، یان كوره‌ كافر ) ئه‌ی ئه‌وه‌ چ ئیمانیكه‌ كه‌ رازی بین : به‌ پیغه‌مبه‌رمان ( صلی الله علیه‌ و سلم ) بگوترئ ( كوره‌ كافر )
یان ( كافر باوك ) ؟؟؟ !!!

خودای گه‌وره‌ ده‌فه‌رموێ: فَسۡلُوٓاْ أَهۡلَ ٱلذِّكۡرِ إِن كُنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ(النحل)واتا پرسیار بكه‌ن له‌ زانایان ئه‌گه‌ر نه‌تانزانی
باشه‌ تا ئێستا هیچ یه‌كێك له‌ زانایانی اهل السنة والجماعة وتویانه‌ (پێغه‌مبه‌ر كوری كافرانه‌)؟؟؟؟بێگومان نه‌خێر به‌لكو به‌ پێچه‌وانه‌وه‌ به‌لگه‌یان هێناوه‌ته‌وه‌ بۆ ئیمانداریێتی دایك و باوكی پێغه‌مبه‌ر(صلی الله علیه‌ وسلم)

پرسیار له‌ قازی ( أبو بكر العربی المالكی ) كرا : ده‌رباره‌ی پیاویك گوتی : باوكی پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) له‌ دۆزه‌خدایه‌ ) ؟ له‌ وه‌لامدا فه‌رموی : ئه‌م پیاوه‌ ( مه‌لعونه‌ ) ، واتا له‌ عنه‌ت لیكراوه‌ ، چونكه‌ خوای گه‌وره‌ ده‌فه‌رموئ : [ إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِى الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ ](الأحزاب: 57)،
واتا: به‌راستی ئه‌وانه‌ی خواو پیغه‌مبه‌ری خوا ( صلی الله علیه‌ و سلم ) ئازار ده‌ده‌ن ، خوای گه‌وره‌ له‌عنه‌تی لئ كردون له‌ دنیاو قیامه‌تدا ، ئینجا فه‌رموی : هیچ ئازاریك له‌وه‌ گه‌وره‌تر نیه‌ : كه‌ ده‌رباره‌ی باوكی پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) بگۆترئ : ( باوكی پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) له‌ دۆزه‌خدایه‌ ) بروانه‌ ( الحاوی للفتاوی ) ل ( 401 ) ب ( 2 )
( بیجوری ) ده‌فه‌رموئ : مه‌زهه‌بی راست ئه‌وه‌یه‌ : ( كه‌ ( اهل الفترة ) واته‌ : ئه‌وانه‌ی له‌ سه‌رده‌می نیوان پیغه‌مبه‌راندانه‌ ، یان له‌سه‌ر ده‌می پیغه‌مبه‌ریكی وه‌هانه‌ : كه‌ بۆ ئه‌وان نه‌ نیردراوه‌ گشتیان رزگار بوونه‌ له‌ دۆزه‌خ هه‌رچه‌ند گۆرانكاریشیان كردبئ و بتیشیان په‌رستبئ .
ئینجا ده‌فه‌رموئ :ئه‌و حه‌ دیسانه‌ی واده‌گه‌یه‌نن : كه‌ ( أهل الفتره‌ ) له‌ دۆزه‌خدانه‌ به‌روه‌ستی ئایه‌تی قورئان ناكه‌ ن ، كه‌ خوای گه‌وره‌ ده‌فه‌رموئ [وَمَاكُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً] (الاسراء:15) واتا : ئیمه‌ هیچ كه‌سیك سزا ناده‌ین تا پیغه‌مبه‌ریان بۆ نه‌نیرین .
ئینجا فه‌رموی : كه‌ئه‌مه‌ت زانی ، ئه‌وه‌ش ده‌زانی : كه‌ دایك و باوكی پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) رزگار بوونه‌ له‌ ئاگری دۆزه‌خ ، چونكه‌ ئه‌وانیش له‌ ( اهل الفترة ) ن ، به‌لكو گشت باپیره‌و داپیره‌كانیشی رزگار بوو و ئیماندارن ، كافربوون و ( جاهلیه‌ ) تووشی ئه‌وان نه‌بوه‌ به‌ چه‌ند به‌لگه‌یه‌كی قورئان و حه‌دیس .
بروانه‌ ( تحفه‌ المرید ) ل ( 17 ) . هه‌روه‌ها (غاية المأمول على التاج الجامع للاصول) ل(198-199) ب(5).
ئيمام (فخرالدين الرازي)و (جلال الدين السيوطي) بةلگه‌يان به‌م حه‌ديسانه‌ هيناوه‌ته‌وه‌ كة پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) ده‌فه‌رموئ : [ لَمْ يَزَلِ اللهُ يَنْقُلُنِى مِنَ اْلأَصْلاِبِ الطَّيِّبةِ إلَى اْلأَرْحامِ الطَّاهِرَةِ ] اخرجه ابو نعيم وابن ابى عمر العدني فى مسنده، واته‌: بةرده‌وام خواى گه‌وره‌ منی ده‌گواسته‌وه‌ له‌ پشتى پياوانى پاك، بؤ مندالدانه‌ى ئافره‌تانى پاك.
خواى گه‌وره‌ش ده‌رباره‌ى كافره‌كان ده‌فه‌رموئ : [ إنَّمَاالْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ ]التوبة(28)، كافره‌كان پيسن. كه‌واته‌: ئه‌گه‌ر دايك و باوكى پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) كافر بوبن، نه‌ده‌بوپیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) به‌ (الطاهرة)=پاك، باسيان بكا، چونكه‌ كافر پاك نیه‌
هه‌روه‌ها پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) ده‌فه‌رموئ : [ إنَّ اللهَ حِينَ خَلقَنِى جَعَلَنِى مِنْ خَيْرِ خَلْقِهِ، ثُمَّ حِينَ خَلَقَ الْقَبائِلَ جَعَلَنِى مِنْ خَيْرِهِمْ قَبِيلَةً، وَحينَ خَلَقَ اْلأنْفُسَ جَعَلَنِى مِنْ خَيْرِ أَنْفُسِهِمْ، ثُمَّ حينَ خَلَقَ الْبِيُوُتَ جَعَلَنِى مِنْ خَيْر بُيُوتِهِمْ فَأَنَا خَيْرُهُمْ بَيْتَاً وَخَيْرُهُمْ نَفْساً ] أخرجه البيهقي والترمذي وحسنه، واته‌: له‌كاتيكدا خواى گه‌وره‌ ويستى دروستم بكا له‌ باشترين دروستكراوى خۆى دروستى كردم، ئينجا كه‌هۆزه‌كانى دروست كردن، منى له‌ باشترين هۆز دروست كرد، كاتيك گيانى دروست كردن، گيانى منی كرده‌ باشترين گيان، ئينجا كه‌ بنه‌ماله‌ى دروست كردن، منی له‌ باشترين بنه‌ماله‌ دروست كرد، كه‌وابوو: من له‌ لايه‌نى بنه‌ماله‌ و له‌لايه‌نى گيان، له‌ هه‌موو كه‌س باشترم.
له‌ حه‌دیسیكی تردا ده‌فه‌رموئ: [ أَنا خَيْرُكُمْ نَفْساً وَخيْرُكُمْ أَباً ] اخرجة البيهقي وابن عساكر، واته‌: من لة هه‌مووتان باشترم: لة لايه‌نى گيان و له‌ لايه‌نى باوكه‌وه‌.
له‌ حه‌دیسیكی تر دا ده‌فه‌رموئ : [ فَأَنَا مِنْ خِيارٍ إلى خِيارٍ ]أخرجة البيهقي والطبراني، واته‌: من له‌ بژارده‌ى باش تا بژارده‌ى باش لة دايك بويمه‌.
خواى گه‌وره‌ش ده‌رباره‌ى كافره‌كان ده‌فه‌رموئ : [ أُولئِكَ هُمْ شَرُّالْبَرِيَّةِ ] كافره‌كان خراپترين خه‌لكن. هه‌روه‌ها ده‌رباره‌ى ئيمانداران ده‌فه‌رموئ : [ أُولئِكَ هُمْ خَيْرُالْبَرِيَّةِ ] البينة (6-7)، ئيمانداران باشترين خةلكنن. كه‌واته‌: ئه‌گه‌ر دايك و باوكى پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم )كافر بوبن،ئه‌وا نه‌ده‌بوو پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) به‌ (خَيْر)=باشترو به‌ (خيار)=بژارده‌، باسيان بكا، چونكه‌ كافر به‌هیچ جۆریك باش نیه‌ ، كه‌وابوو: (خَيْر)=باشتريش نيه‌، به‌لكو (شَرُّ الْبرِيَّة)يه‌=خراپترينى خه‌لكه‌، جا تكايه‌ بۆ زياتر شاره‌زابوون له‌م باسه‌، بروانه‌ (الحاوى للفتاوى) دانراوى ئيمام (جلال الدين السيوطي) ل(353-354)و(367-370) ب(2).

وه‌ئه‌گه‌ر بپرسی ده‌رباری ئه‌م حه‌دیسه‌ وه‌لامت چیه‌ ؟؟

[ عن أبىهريرة( رضی الله عنه‌ : قال النَّبِيُّ( صلی الله علیه‌ و سلم ): إِسْتَأْذَنْتُ رَبِّى أَنْ أَسْتَغْفِرَ لأُمِّى فَلَمْ يَأْذَن لِى وَاسْتَأْذَنْتُهُ أَنْ أَزُورَها فَأَذِنَ لِى ]رواة مسلم، تكام له‌خواى گه‌وره‌ كرد: ئيزنم بدا بۆ دايكم بپاریمه‌وه‌ خوا لئ ى خۆش بئ به‌لام خوا ئيزنی نه‌دام، تكاي ئيزنم لى كرد زياره‌تىگۆره‌كه‌ی بكه‌م ، ئيزنى دام.
وه‌لام: ئيزننه‌دان نابیته‌ به‌لگه‌ ، كه‌ بلیین داكی پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) له‌ دۆزه‌خدان ، بةلكو ده‌توانين بلیين: تاوانى نه‌بوه‌، چونكه‌ نه‌گه‌يشتۆته‌ سه‌رده‌مى پیغه‌مبه‌ر( صلی الله علیه‌ و سلم ):هه‌روه‌ها حةديسى (صحيح) به‌روه‌ستى قورئان ناكا بروانه‌ (البدعة) ل(166).
هه‌روه‌ها:ئه‌گه‌ر بلئ ی : ئايا ده‌رباره‌ى ئه‌م حه‌ديسه‌ وه‌لامت چى يه‌؟: [عن أنس( رضی الله عنه‌ ) أَنَّ رَجُلاً قال: يارسولَ الله أَيْنَ أَبِى؟ قالَ: أَبُوك فِى النَّار، فَلَمّا قَفَّى قالَ النّبيُّ( صلی الله علیه‌ و سلم ): إِنَّ أَبِى وَأَبَاك فِى النَّارِ]رواة مسلم وابوداود، پیاويك پرسيارى له‌پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) كرد: باوكم له‌ كویيه‌؟ فةرموى: باوكت لة دؤزةخدايه‌، جا كه‌ پیاوه‌كه‌ رۆیشت ، پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم )پئ ی فه‌رموو : باوكى من و باوكى تۆله‌ دۆزه‌خدانه‌
وه‌لام: راسته‌ ئه‌م حه‌ديسه‌و،  (صحيح)ه‌، به‌لام واته‌ى ئاشكراي مه‌به‌ست نيه‌، هه‌روه‌ك ئيمامى(النواوى) ده‌فه‌رموئ : (مَتى خالَفَ خَبَرُالآحَادِ نَصَّ الْقُرْآنِ أَوْ إِجْماعاً وَجَبَ تَرْكُ ظاهِرهِ) هه‌ر كاتيك حه‌ديسيكى (صحيح)كه‌ له‌ریگه‌ى ژماره‌یه‌كی دیاركراو را گیردرایه‌وه‌ – دژایه‌تی له‌گه‌ل ده‌قی قورئان یان له‌گه‌ل (إجماع) هه‌بوو، واجبه‌ له‌ واته‌ى ئاشكراى خۆى واز بهيندرئ. (المجموع شرح المهذب) ل(342) ب(4).
كه‌واته‌ ده‌بێت ئێمه‌ش واتایه‌كی تر بۆ ئه‌م فه‌رموده‌ بدۆزینه‌وه‌ چونكه‌ له‌ رووی ماناوه‌ دزایه‌تی هه‌یه‌ له‌گه‌ل فه‌رموده‌ی تر و ئایه‌تی خوداش  كه‌واته‌ مانایه‌كی تر بۆ ئه‌م حه‌ديسه‌ بدؤزريته‌وه‌و بلیین: يان حه‌ديسه‌كه‌ به‌ ئايه‌ته‌كه‌ (نسخ) كراوه‌ته‌وه‌-هه‌روه‌ك كۆمه‌لییك وايان فه‌رمووه‌- يان زانایان ده‌فه‌رموون: مه‌به‌ست باوكى خۆى نه‌بوه‌، بةلكو مه‌به‌ستى (أبي طالب)ى مامى بووه‌، چونكه‌ يارمه‌تى ده‌داو بةخيوى ده‌كرد و به‌ كورى .خۆى ناوى دهينا، هه‌روه‌ك له‌ رووداوه‌كه‌ى (بحيرا)دا ئه‌مه‌ ئاشكرا ده‌بئ . بروانه‌(الحاوى للفتاوى) ل(395-396) ب(2) و(غاية المأمول) ل(198)ب(5).  زانایانیش زیاتر له‌ ئێمه‌ له‌ قورئان و فه‌رمووده‌ تێگه‌یشتوون نه‌ك ئێمه‌ كه‌واته‌ ده‌بێ بزانین زانایانی چیان ده‌رباره‌ فه‌رمووه‌

ئينجا ئه‌مه‌ش چةند شيعريكى دايك و باوكى پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) كه‌به‌لگه‌نه‌ له‌سه‌ر ئيماندارييان:
كاتيك (عبدالله)ى باوكى پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم ) ئافرةتيك هاته‌ ریگه‌ی پئ ی گوت: (بئ شه‌رعیم له‌گه‌ل دابكه‌ )!. (عبدالله) وه‌لامى داوه‌و فه‌رمووى:
أمّا الْـحَـرامُ فَالْــمَـماتُ دُونَهُ وَالْـحِـلُّ لاحِـلَّ فَأَسْــتَـبِـينَهُ
يَحْمِى الْكَرِيمُ عِرْضَهُ وَدِينَهُ فَكَيْفَ بِالأَمْرِالَّذِى تَبْغِينَهُ
أخرجه أبو نعيم والخرائطي وابن عساكر.

هه‌روه‌ها (آمنة)ى دايكى پیغه‌مبه‌ر ( صلی الله علیه‌ و سلم )له‌ نه‌خۆشى مردندا فه‌رمووى:

بارَكَ اللَّــهُ فِــيـكَ مِــنْ غُـــلامِ يا ابْنَ الَّذِى مِنْ حَـوْمَةِ الْحِمامِ
نَجـا بِعْـــوْنِ الْــمَـلِكِ الْــعَـلاَّمِ فَـوُدِيَ غَداةَ الـضَّرب بِالسِّـهامِ
بِـــمِـــــأَةِ مِـــــنْ إبِـــلٍ سِـــوامِ إِنْ صحَّ ما أَبْصَرْتُ فِى الْمَنامِ
فَـاَنْـتَ مَــبْعُــوثّ إلـَى اْلأنامِ مِـنْ عِــنْدِ ذِىالــجَلال وَالإكْـرامِ
تُبْعَثُ فِىالْحِلِّ وَفِِىالْـحَـرَامِ تُبْعَــثُ بِالــتَّحْـقِــيـقِ وَالإسْــلامِ
دِيـــنِ أَبِــيـكَ الْــبَرِّ اَبْـراهــامِ فَاللَّـهُ نَـــهـــاكَ عَــــــنِ اْلأصْـــنامِ

أَلاَّ تُوالِيها مَعَ اْلأقْوامِ

أخرجه ابو نعيم، برِوانة (الخصائص الكبرى) ل(40 و 79) ب(1).

به‌راستی ئه‌گه‌ر كه‌سێك دلی نه‌خۆش نه‌بێت هه‌ر به‌ته‌نیا ئه‌م فه‌رمووده‌ی به‌سه‌ كه‌ ئیمامی{{ البيهقي والترمذي}}ریوایه‌تیان كردوه‌
http://smn21.com/up/uploads/png/c4f2845bd7.png