تۆ له ژوورهوه نیت. تكایه بچۆژوورهوه یان خۆت تۆمار بكه.
بابهته چالاكهكان بابهته بێ وهڵامهكان
گرنگ!
بەخێربێیت، جگە لەم چەند بەشەی خوارەوە سەرجەم بەشەكانی یانەمان بە مەبەستی چاككاری شاردۆتەوە! لەماوەیەكی نزیكدا یانە بەتەواوی بابەتەكانی خۆی لە 2008ی ساڵی دامەزراندنیەوە تاكو ئێستا دەكەوێتە كار. [٢٠٢٣\٢\١٥]
وهڵامی نوێ بنووسه
وهڵامی نوێ بنووسه
وهڵامه نوێكهی بنووسه و بینێره
دهتوانیت: BBCode وێنه خهنده بهكار ببهیت
هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم
لێكۆڵینهوهی بابهت / نوێترین یهكهم
نذرت امرأة من آل عبد الرحمن بن أبي بكر إن ولدت امرأة عبد الرحمن نحرنا جزوراً فقالت عائشة رضي الله عنها : " لا ، بل السنَّة أفضل ، عن الغلام شاتان مكافئتان ، وعن الجارية شاة ، تقطع جُدُولا ، ولا يكسر لها عظم ، فيأكل ، ويطعم ، ويتصدق ، وليكن ذاك يوم السابع ، فإن لم يكن : ففي أربعة عشر ، فإن لم يكن : ففي إحدى وعشرين " .
كاكه شه ره فخان ڕاستە ئە گە ر بۆ منداڵ بوون جائیزە سە ر بڕین ئە ی چۆن بۆ لە دایک بوونی فە خری جیهان
جائیز نە بێت و خواردنی گۆشتە کە ی حە رام بێت ..منیش دە ڵێم بیخۆو گوناحە کە ی لە ئە ستوی من بە ڵام
منیش بێ بە ش نە کە یت.
ئێ کاتێک مە ڕێک سە ر دە بڕن لە ڕۆژی مە ولوددا بە ناوی خوای گە ورە سە ر دە بڕێت و ناوی کە سی تێ ناکە ن
وا لە خوارە وەش دوو حە دیس کە جائیزە دایک و باوکە کە ش گۆشتە کە بخۆن:
نذرت امرأة من آل عبد الرحمن بن أبي بكر إن ولدت امرأة عبد الرحمن نحرنا جزوراً فقالت عائشة رضي الله عنها : " لا ، بل السنَّة أفضل ، عن الغلام شاتان مكافئتان ، وعن الجارية شاة ، تقطع جُدُولا ، ولا يكسر لها عظم ، فيأكل ، ويطعم ، ويتصدق ، وليكن ذاك يوم السابع ، فإن لم يكن : ففي أربعة عشر ، فإن لم يكن : ففي إحدى وعشرين " .
رواه الحاكم في المستدرك على الصحيحين " ( 4 / 266 ) .
والله ورسوله اعلم
به داخه وه ئه م ماموستايه شتيكى به هيزىپێ نی یە ..بە راستی قسە کانی نە دە چووە ناو دڵم ..ئێ خۆ مامۆستای بە ڕێزم هە ولێر لە کاتی بەعس و پێش ئە ویش
هە ر ئە م یادە یان کردۆتە وە خۆ ئە و کاتی هیچ حزبێکی ئیسلامی لە گۆڕێدا نە بوو لە ناو شاردا بە ڵام خە ڵکان لە بە ر
خۆشە ویستی پێغە مبە رە کە ی ئە م یادە یان هە ر کرۆتە وە...
من دە ڵێم یادی بکە رە وە بە ڵام هە موو ڕۆژێکیش بە ردە وام بە لە سە ر جێبە جئ کردنی سوننە تە کانی من باشی
هە ردولا وە ر ئه گرم و خە راپە کانیش ڕە ت دە کە مە وە..باوەڕیش ناکە م کە خوای گە ورە ئە وەندە بێ ڕوحم بێت
کە هە ر لە بە ر خاتری یاد کرنە وە ی لە دایک بوونی خۆشە ویستی خوا بە ندە ی خۆی ئازار بدات العیاذ لله
بە ڵام خە ڵکانێک هیچ شتێکی نوێ و زانستی پێ نی ێە ڕوو دە کە نە ئە م شتانە...
مامۆستای بە ڕێز دوژمنانی ئیسلام وا گە ورە ترین خە ندە ق لێ ئە دە ن وە بە ملیۆنە ها دۆلار تەرخان ئە کە ن بۆ
دژایە تی ئیسلام ئێمە ش هە ر چۆن دە ڵێن(لە بێ خە بە ران کە شکە ک سە ڵە وات)
توخوا ماموستاى به ريزم واز له م مه سه له يه بينه و باسى ئعجازى عيلمى قورئان بكه كه زورمان بيويسته
باشە کاکە شەرەفخان بۆچی کە مندال لەدایك دەبی کور ئاژەلی بۆ سەردەبرن ! ئەدی بەبۆنەی لەدایک بوونی مندالەکە نیە ؟
کاکە منیش دەزانم دین لە قورئان و فەرموودە وەردەگیری ئاخر دەبی ئەوەش بزانی بە تێگەیشتی کێ ئاخر بۆی پێی دەلێن زانا و ئیمام چونکە تێگەیشتووە لە ئایەت و فەرموودەکە چ مانایەك دەدا لەوانەیە ئیمە ئایەتە بە مانا ضاهریەکە ببینن بەلام ئەگەر بچینە ناو قولایی ئایەتەکە کە زانایان ئیشیان ئەوەیە ئەوا زۆر زۆر ماناکەی دەگۆری
کاکە تۆ ناوی ئەو زانایانە بلی کە بە حەرامی دەزانن بەلام زانای راستەقینە و ئیمامی باوەر پێکراو بن
منیش هی خۆم دەهێنم ئەوکات با هاورێیان حوکم بدەن زاناو ئیمامەکانی تۆ زیرەکتر بوونە یان ئەوانەی من
لەگەل رێزم
one نووسی:بەلگەکان دیار و ئاشکران و لەسەر دروستی ئەویادە
كاكه لێزمه گیان ... ههر چوار ئیما شافعی و حهنهفی ......هیچیان نهیان مهولودیان نهكردوه
كه كورد ههمووی شافعی مهزههبه ئهو نهیوتوه مهولود ئاسای یه ، نازانم به چ بهڵگهیهك دهتهوێ ئهم یاده دروست بكهی ، برا گیان له ڕۆژی دوای لهسهر ئهم قسانهت و لهسهر به دروست زانینی بیدعهیهك كه نهك هیچ صهحابیهك بهڵكو تابعنی تابعینیش نهیانكردوه .. تۆ به دروستی ئهزانی ،دهبێ خۆتی بۆ ئاماده بكهی . ئاخر برا گیان ئهم نكۆڵی كردنهت له چی یه ،، برا گیان تۆ وتهی زانایان ئههێنی دهڵێی پێیان دروسته ، برا گیان من ئهم پرسیاره له تۆ ئهكهم . ئایه ئێمه دین له زانایان وهر ئهگرین یان له قورئان و فهرمووده .
ئهو ڕۆژهی قورباتی تێیدا سهردهبڕدرێت تهنها یهك ڕۆژه له ساڵدا ئهویش ڕۆژی دهیهمی مانگی (ذي الحجة)یه
بهڕاستی وایه ...
بهڵام لهم ڕۆژی مهولوده بوم بۆنهیهوه خهڵك ئاژهڵ سهرئهبڕێ ئهمه دروست نی یه ...
6\2\2012 له ڤۆیس چاتی كورد نویس بووم مامۆستا و بانگ خوازی كورد سهرباز محمد ناسراو به باوكی ئیبراهیم قسهی ئهكرد ،،
له وتهیهكدا ئهمهی وت : دروست نی یه گۆشتی یادی مهولود بخورێ حرامه ... من بیرم چوودواتر لێی بپرسم مامۆستا بۆچی دروست نی یه .... له ...... پرسی وتی كورم كوشتنهوهی ئاژهڵ بۆ پێغهمبهر دروست نی یه لهبهر ئهوهی كوشتنهوه تهنها بۆ خودای گهوره ئهنجام ئهدرێت .. ههر وهك لهسهروش ئاماژه كراوه تهنها له جهژنی قوربان ئاژهڵ ئهكوژرێتهوه بۆ خودای گهوره .
وهالله أعلم كوشتنهوهی ئاژهڵ بۆ پێغهمبهر (صلی الله علیه وسلم ) دهبێته شرك ، چونكه نعوذ بالله ،پێغهمبهر (صلی الله علیه وسلم) دهخێنرێته ڕێز خودای گهوره لهم جۆره كارانه خودای گهوره پهنهماندات لهم جۆره گوناهه گهورانه .
بەلگەکان دیار و ئاشکران و لەسەر دروستی ئەویادە
one نووسی:[size=20]واللە براکەم ئەگەر ئەمرۆ سەیری بەرنامەکەی مامۆستا جعفر گوانیت بکردبا قەت ئەو بابەتت دانەدا لە کەنالی هەولیر کرد چونکە یەکەم کەس ئەو عوبیدەیانە نەبوون پێش سولتان مزەفەریش کراوە بەلام وەك ئەوا نا وەك ئەویش گەورە نەبووە بەلام هی سولتان مزەفەر زۆر گەورە بوو زانایانیش پەسەند و جائیزیان کردیە
بۆ زانیاریش ئیمام زەهەبی کە قوتابی ابن تەیمیە ئەویش هەمان رای هەیە کە پێشتر بووە مەدحی زۆری سولتان مزەفەر دەکا وە دوایەش کتێبی رەدی ابن تیمە دەنوسی !
ئەوەش بەلگەیە بەلام سەیرە سەلفیەکان سەیری کتێبی مامۆستاکانیشیان ناکەن ئەوەی بەدلیان بی ئەو هەلدەبژێرن !!
قلت : ولمّا رأى أنّ جاره مظفَّر الدّين صاحب إربل يتغالى في أمر المولد النّبويّ ويغْرم عليه في العام أموالاً عظيمة ، ويُظْهر الفرح والزّينة ، عمد هو إلى يوم في السّنة ، وهو عيد الشّعانين الّذي للنّصارى ، لعنهم الله ، فعمل فيه من اللّهو والخمور والمغاني ما يضاهي المولد المكرّم ، فكان يمدّ سِماطاً طويلاً إلى الغاية بظاهر البلد ، ويجمع مغاني البلاد ، ويكون السّماط خونْجاً وباطيةَ خمرٍ على هذا التّرتيب ، ويحضره خلائق ، وينثر على النّاس الذّهب من القلعة ، يسفي الذّهب بالصّينيّة الذّهب ، ويرميه عليهم ، وهم يقتتلون ويتخاطفون الدّنانير الخفيفة ، ثمّ يعمد إلى الصّينيّة في الآخر فيقصّ له بالكازن من أقطارها إلى المركز ، وتخلّى معلَّقةً بحيث أنّه إذا تجاذبوها طلع في يد كلّ واحدٍ منها قطعة .))
کتێبی تاريخ الإسلام الذهبي
ئهم عيبارهتهى زهههبي كه دهليت:وأما احتفاله بالمولد فيقصر التعبير عنه
واته : يادكردنهوهى مظفرالدين بۆ مهولود ناتواندرێت پێناسه بكريت و باسكريت و تهعبير دانهوه بهدهم ونوسين له يادهكهى سولتان مظفر كورتره::
كهوابوو زهههبى ئهوكارهى به باش دادهنێت ، وهههروهها ئيشارهش بۆ ئهوه دهكات كه پيش ئهم سولتان مظفره يادى مهلود كراوه بهلام سولتان موزهفهر به فراوانى ئهو يادهى كردوه ، وه نافهرمێت ئهو يهكهم كهسبووه ، بهلكو دهلێت يادى كردنهوهى سولتان مظفر الدين!!!
[/size]
سوپاس بو وته شیرنةکانت برام به خوا من خولةک به خولةک بوروژی مةولود دةژمیرم سةباره ت به سةلةفیةتیش جاریک لةرومی سةلةفیةکان وتم آوسامه بنلادن تیرورست بوو هةزارجونیان پیدام
مهبهستت چییه له دانانی ئهم بابهته؟؟
خۆزگە سەیری بەرنامەکەتان دەکرد !
هاوريان من دةليم باشة دةبى ئيمة تةنها لة يةك رؤزيكدا يادى بكةين و لةبيرمان بيت ؟؟ ئةى رؤزة كانى تر ئةى كاتةكانى تر؟؟؟
ولا من گهڵێک زۆر بهژداری مولودی پێغهمبهر(ص)م کردوه
[size=20]واللە براکەم ئەگەر ئەمرۆ سەیری بەرنامەکەی مامۆستا جعفر گوانیت بکردبا قەت ئەو بابەتت دانەدا لە کەنالی هەولیر کرد چونکە یەکەم کەس ئەو عوبیدەیانە نەبوون پێش سولتان مزەفەریش کراوە بەلام وەك ئەوا نا وەك ئەویش گەورە نەبووە بەلام هی سولتان مزەفەر زۆر گەورە بوو زانایانیش پەسەند و جائیزیان کردیە
بۆ زانیاریش ئیمام زەهەبی کە قوتابی ابن تەیمیە ئەویش هەمان رای هەیە کە پێشتر بووە مەدحی زۆری سولتان مزەفەر دەکا وە دوایەش کتێبی رەدی ابن تیمە دەنوسی !
ئەوەش بەلگەیە بەلام سەیرە سەلفیەکان سەیری کتێبی مامۆستاکانیشیان ناکەن ئەوەی بەدلیان بی ئەو هەلدەبژێرن !!
قلت : ولمّا رأى أنّ جاره مظفَّر الدّين صاحب إربل يتغالى في أمر المولد النّبويّ ويغْرم عليه في العام أموالاً عظيمة ، ويُظْهر الفرح والزّينة ، عمد هو إلى يوم في السّنة ، وهو عيد الشّعانين الّذي للنّصارى ، لعنهم الله ، فعمل فيه من اللّهو والخمور والمغاني ما يضاهي المولد المكرّم ، فكان يمدّ سِماطاً طويلاً إلى الغاية بظاهر البلد ، ويجمع مغاني البلاد ، ويكون السّماط خونْجاً وباطيةَ خمرٍ على هذا التّرتيب ، ويحضره خلائق ، وينثر على النّاس الذّهب من القلعة ، يسفي الذّهب بالصّينيّة الذّهب ، ويرميه عليهم ، وهم يقتتلون ويتخاطفون الدّنانير الخفيفة ، ثمّ يعمد إلى الصّينيّة في الآخر فيقصّ له بالكازن من أقطارها إلى المركز ، وتخلّى معلَّقةً بحيث أنّه إذا تجاذبوها طلع في يد كلّ واحدٍ منها قطعة .))
کتێبی تاريخ الإسلام الذهبي
ئهم عيبارهتهى زهههبي كه دهليت:وأما احتفاله بالمولد فيقصر التعبير عنه
واته : يادكردنهوهى مظفرالدين بۆ مهولود ناتواندرێت پێناسه بكريت و باسكريت و تهعبير دانهوه بهدهم ونوسين له يادهكهى سولتان مظفر كورتره::
كهوابوو زهههبى ئهوكارهى به باش دادهنێت ، وهههروهها ئيشارهش بۆ ئهوه دهكات كه پيش ئهم سولتان مظفره يادى مهلود كراوه بهلام سولتان موزهفهر به فراوانى ئهو يادهى كردوه ، وه نافهرمێت ئهو يهكهم كهسبووه ، بهلكو دهلێت يادى كردنهوهى سولتان مظفر الدين!!!
[/size]
منيش لةكةل ئاهةنك كيراندا نيم
جونكه دةبى ئيمة هةمووكات پێغهمبهریش صلی الله علیه وسلم لةبير بي يادى بكةين
دةس خؤش............
یهكهم كهسێك كه ئاههنگی مهولودی گێڕابێت
پرسیار: ئایا دروسته سهبڕین و كڕینی جل وبهرگ له یادی لهدایكبوونی پێغهمبهردا صلی الله علیه وسلم؟
موفتی: محمد الحسن ولد الددو
وهڵام: لهدایكبوونی پێغهمبهر صلی الله علیه وسلم جهژنێك نییه له جهژنهكانی ئهم ئوممهته، ئهو ڕۆژهی قورباتی تێیدا سهردهبڕدرێت تهنها یهك ڕۆژه له ساڵدا ئهویش ڕۆژی دهیهمی مانگی (ذي الحجة)یه، ئیتر بێجگه لهوه هیچ كاتێكی تر سهبڕینی تێدا نییه بۆ نزیك بوونهوه له خوای گهوره (1) ههروهها جل و بهرگیش ئهشێت له جهژندا بكرێت و له جگه له جێژنیشدا، هیچ جێژنێكی پێوه تایبهتمهند نهكراوه، بهڵكوو مرۆڤ بۆی ههیه ههركاتێك پێویستی به جل وبهرگ بوو بیكڕێت و لهبهری بكات.
وه ڕۆژی له دایكبوونی پێغهمبهریش صلی الله علیه وسلم یهكهم كهسێك ئاههنگیان بۆ گێڕابێت عوبهیدییهكان بوون لهسهدهی چوارهمی كۆچیدا، ئهمهشیان بۆیه كرد بۆ خۆشی و ئاههنگگێڕان به ڕۆژی وهفات و مردنی پێغهمبهر صلی الله علیه وسلم نهك بۆ لهدایكبوونی، چونكه ئهوان ڕقیان له پێغهمبهرو ئال و بهیتی پێغهمبهر بوو صلی الله علیه وسلم و (له خۆشی و شادی بۆ مردنی پێغهمبهر ئاههنگیان دهگێڕا نهك بۆ لهخۆشی لهدایكبوونیدا).
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) جگه له خێرو سهدهقهی ڕهها (مطلق)، یان نهزرێكی شهرعی و ..
http://www.islamway.com/?iw_s=Fatawa&am … a_id=13680