تۆ له‌ ژووره‌وه‌ نیت. تكایه‌ بچۆژووره‌وه‌ یان خۆت تۆمار بكه‌.

گرنگ!

بەخێربێیت، جگە لەم چەند بەشەی خوارەوە سەرجەم بەشەكانی یانەمان بە مەبەستی چاككاری شاردۆتەوە! لەماوەیەكی نزیكدا یانە بەتەواوی بابەتەكانی خۆی لە 2008ی ساڵی دامەزراندنیەوە تاكو ئێستا دەكەوێتە كار. [٢٠٢٣\٢\١٥]

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامی نوێ بنووسه‌

وه‌ڵامه‌ نوێكه‌ی بنووسه‌ و بینێره‌

ده‌توانیت: BBCode وێنه‌ خه‌نده‌ به‌كار ببه‌یت

هەموو خانە نووسراوەکان بە قەڵەوی پێویستە پڕبکرێنەوە پێش ناردنی فۆرم

زانیارییه‌ مه‌رجه‌كان بۆ میوانان


زانیاریی پێویست / مه‌رج

لێكۆڵینه‌وه‌ی بابه‌ت / نوێترین یه‌كه‌م

16

خوا پاداشت بداته‌وه‌ ، وه‌ له‌کاتی شایه‌توومانه‌که‌شدا ده‌بێت په‌نجه‌ت به‌رز بکه‌یته‌وه‌ له‌گه‌ڵ جوڵاندنه‌که‌دا..

15

ئةكةر جي شيخ مقبل بن هادى الوادعى رةحمةتى خواى ليبيت دةلئ فةرموودةكة زةعيفة بةلام شيخ البانى رةحمةتى خواى ليبيت ئةولا ترة بةحةديث بؤية قسةى شيخ البانى ئةولاترة بةلام تؤ هةرجيت بؤ بيت وةرناكرى كاكى ئةشعةرى ئةوة مةسئةلةكى فيقيه بةلام تؤ برؤ عةقيدةى خؤت جاك بكة.

شێخ مقبل قسه‌ی خۆی نیه‌ به‌لکو قسه‌ی ئیمامه‌کانی البيهقي و شعيب الأرنؤوط و محمد اليافعي ....... هه‌مووی به‌ به‌ زه‌عیفیان داناوه‌ ئه‌وان زۆر له‌ ئه‌ولاترن له‌ شێخ ئه‌لبانی چونکه‌ زانسته‌که‌ی ئه‌لبانی ناگه‌ته‌ تۆزقالێکی ئه‌وان !
بابه‌ته‌ وه‌ك ئاوێنه‌ رۆشن و دیاره‌ که‌ ئه‌و حه‌دیسانه‌ی هاتوونه‌ له‌سه‌ر ئه‌و بابه‌ته‌ هه‌مووی ضه‌عیف و راست نیه‌
تکایه‌ وه‌ك هه‌موو بابه‌ته‌کان خۆت لامه‌ده‌ و مه‌چۆوه‌ سه‌ر عه‌قیده‌ی من چونکه‌ عه‌قیده‌ی من عه‌قیده‌ی ئیمام نه‌وه‌وی و ابن کثیر و صلاحه‌دیینی ئه‌یوبیه‌

14

كاك وه‌ن به‌سه‌رهاتێكی خۆش له‌سه‌ر ئه‌م وته‌ی جه‌نابت !
ئه‌و ڕۆژه‌ له‌ مزگه‌وتی عادل حماوه‌ مامۆستای مزگه‌وته‌كه‌ له‌ ئه‌شعریه‌كانه‌ ،بابم به‌ مامۆستای مزگه‌وته‌كه‌ی وت :مامۆستا بۆچی له‌ سه‌لام دانه‌وه‌ له‌كاتی نوێژ بۆچی له‌ سه‌لامی یه‌كه‌م ده‌نگت به‌رز ناكه‌ی ،چونكه‌ سه‌لامی یه‌كه‌م فه‌رزه‌ سه‌لامی دووه‌م سونه‌ته‌ ،مامۆستا ده‌ڵێ ئاخر ئیمامی شافعی ئاوای نه‌كردوه‌ .مامۆستایه‌كه‌یتریش وتی :له‌به‌ر خه‌ڵكه‌كه‌ !!!!!! ناتوانین سه‌لامی یه‌كه‌م به‌ده‌نگی به‌رز بده‌ینه‌وه‌ .
كاك وه‌ن ئیمام ئه‌لبانی له‌ په‌رتوكی صیفة صلاة نبي دا ده‌ڵێ ئه‌م فه‌رمووده‌یه‌ صه‌حیحه‌ .

کاکه‌ شه‌رفخان ئه‌وه‌ مه‌سه‌له‌یه‌کی دیکه‌یه‌ با جارێ ئه‌وه‌ی ته‌واو بکه‌ین smile

13

one نووسی:

مه‌زهه‌بی شافعی و حه‌نه‌فی و ئه‌حمه‌دی هیچیان په‌نجه‌یان ناجولێنن و ئه‌و به‌لگانه‌ی که‌ ده‌هێنرێته‌وه‌ ده‌رباره‌ی ئه‌و بابه‌ته‌ هه‌مووی صعیفن بس هه‌ندێ له‌ په‌یره‌وانی مه‌زهه‌بی ئیمام مالك نه‌بێ ئه‌ویش هه‌مووی نا ده‌فه‌رموون سونه‌ته‌
به‌ڵام راستڕ ئه‌وه‌یه‌ که‌ نه‌یجولێنی

ئةكةر جي شيخ مقبل بن هادى الوادعى رةحمةتى خواى ليبيت دةلئ فةرموودةكة زةعيفة بةلام شيخ البانى رةحمةتى خواى ليبيت ئةولا ترة بةحةديث بؤية قسةى شيخ البانى ئةولاترة بةلام تؤ هةرجيت بؤ بيت وةرناكرى كاكى ئةشعةرى ئةوة مةسئةلةكى فيقيه بةلام تؤ برؤ عةقيدةى خؤت جاك بكة.

12

one نووسی:

مه‌زهه‌بی شافعی و حه‌نه‌فی و ئه‌حمه‌دی هیچیان په‌نجه‌یان ناجولێنن و ئه‌و به‌لگانه‌ی که‌ ده‌هێنرێته‌وه‌ ده‌رباره‌ی ئه‌و بابه‌ته‌ هه‌مووی صعیفن بس هه‌ندێ له‌ په‌یره‌وانی مه‌زهه‌بی ئیمام مالك نه‌بێ ئه‌ویش هه‌مووی نا ده‌فه‌رموون سونه‌ته‌
به‌ڵام راستڕ ئه‌وه‌یه‌ که‌ نه‌یجولێنی

smile كاك وه‌ن به‌سه‌رهاتێكی خۆش له‌سه‌ر ئه‌م وته‌ی جه‌نابت !
ئه‌و ڕۆژه‌ له‌ مزگه‌وتی عادل حماوه‌ مامۆستای مزگه‌وته‌كه‌ له‌ ئه‌شعریه‌كانه‌ ،بابم به‌ مامۆستای مزگه‌وته‌كه‌ی وت :مامۆستا بۆچی له‌ سه‌لام دانه‌وه‌ له‌كاتی نوێژ بۆچی له‌ سه‌لامی یه‌كه‌م ده‌نگت به‌رز ناكه‌ی ،چونكه‌ سه‌لامی یه‌كه‌م فه‌رزه‌ سه‌لامی دووه‌م سونه‌ته‌ ،مامۆستا ده‌ڵێ ئاخر ئیمامی شافعی ئاوای نه‌كردوه‌ .مامۆستایه‌كه‌یتریش وتی :له‌به‌ر خه‌ڵكه‌كه‌ !!!!!! ناتوانین سه‌لامی یه‌كه‌م به‌ده‌نگی به‌رز بده‌ینه‌وه‌ .

كاك وه‌ن ئیمام ئه‌لبانی له‌ په‌رتوكی صیفة صلاة نبي دا ده‌ڵێ ئه‌م فه‌رمووده‌یه‌ صه‌حیحه‌ .

11

مه‌زهه‌بی شافعی و حه‌نه‌فی و ئه‌حمه‌دی هیچیان په‌نجه‌یان ناجولێنن و ئه‌و به‌لگانه‌ی که‌ ده‌هێنرێته‌وه‌ ده‌رباره‌ی ئه‌و بابه‌ته‌ هه‌مووی صعیفن بس هه‌ندێ له‌ په‌یره‌وانی مه‌زهه‌بی ئیمام مالك نه‌بێ ئه‌ویش هه‌مووی نا ده‌فه‌رموون سونه‌ته‌
به‌ڵام راستڕ ئه‌وه‌یه‌ که‌ نه‌یجولێنی

10

من لةدوو مةلام پرسية دةلين بيكةيي و نةيكةيي وةك يةكة من تةنها يةكجار پةنجةم دةجولينم

9

فه‌رموو هه‌ر چه‌ند وه‌لامی په‌یامه‌که‌ی پێشتریشت نه‌دامه‌وه‌ حه‌دیسه‌که‌ی تر که‌ وتم ئه‌ویش زه‌عیفه‌
حديث (هي أشد على الشيطان من ضرب الحديد)

ئه‌وه‌ش کتێبه‌که‌
http://www.mediafire.com/view/?qq56dzej7ajdvmg

8

one نووسی:

هه‌ر لۆ زانیاری زیاتر ئه‌م کتێبه‌ بخوێنه‌وه‌
http://www.kurdupload.com/files/WEUqK1357862965.html

ببورة كتيبةكةت داوبلؤد نابيت ئةكةر نا دةم خويندةوة تا بزانم ج لةهةكبةى ئةو كتيبة داية؟؟؟

7

S.M.N.21 نووسی:

له‌ ١٩٩٨ ڕا ئه‌مه‌ ده‌كه‌م، جاران كێشه‌ی زۆری له‌سه‌ر بوو، ئه‌وكات ئه‌گه‌ر ئه‌وه‌ت كردبا ڕاسته‌وخۆ به‌لایه‌نگری (حیزبێك)یان هه‌ژمار ده‌كردی. . سوپاس بۆ خوا ئه‌مڕۆ ئه‌م بیركردنه‌وه‌یه‌ كاڵ بۆته‌وه‌.

ئةتووش قةديمى برا لةكةل ئةو برايانةى مزكةوتى(..............)بؤية ناهةقيان مةكرة ئةكةر تؤيان بة لايةنكريك هةزمار بكردباية.

6

شه‌ره‌فخان نووسی:

ده‌سته‌كانت خۆش ،بۆ گواستنه‌وه‌ی ئه‌م بابه‌ته‌ بۆ یانه‌ .
من له‌ تحیات (تشهد)دا په‌نجه‌م ئه‌جولێنم ،زۆر جاریش توشی ڕه‌خنه‌ ئه‌بمه‌وه‌ ،به‌ڵام من گوێی پێناده‌م .

كوئ مةدئ بارك الله فيك لةهةموو شوينيك و سةردةميك موسلمانى راست هةر غةريبن.

5

هه‌ر لۆ زانیاری زیاتر ئه‌م کتێبه‌ بخوێنه‌وه‌
http://www.kurdupload.com/files/WEUqK1357862965.html

4

ئه‌و فه‌رموودانه‌ی ده‌رباره‌ی په‌نجه‌ جولاندن هاتوون هه‌مووی زه‌عیفن

حديث (هي أشد على الشيطان من ضرب الحديد)
واما رواية أحمد فقد ضعفها شعيب الأرنؤوط في تعليقه على المسند ( 2 / 119 طبعة مؤسسة قرطبة - القاهرة ) برقم ( 6000 ) : حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا محمد بن عبد الله أبو أحمد الزبيري ثنا كثير بن زيد عن نافع قال : كان عبد الله بن عمر إذا جلس في الصلاة وضع يديه على ركبتيه وأشار بأصبعه واتبعها بصره ثم قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم لهي أشد على الشيطان من الحديد يعني السبابة )
قال شعيب الأرنؤوط : ( إسناده ضعيف )
وقال عنه الهيثمي ( 2 / 334 طبعة دار الفكر، بيروت - 1412 هـ ) برقم ( 2850 ) : ( رواه البزار وأحمد وفيه كثير بن زيد وثقه ابن حبان وضعفه غيره )
ورواه الطبراني في الدعاء ( ص 205 طبعة دار الكتب العلمية - بيروت الطبعة الأولى ، 1413 ، بتحقيق مصطفى عبد القادرعطا ) برقم ( 642 ) فقال : ( حدثنا الحسين بن إسحق التستري ثنا محمد بن عبادة الواسطي ثنا أبو أحمد الزبيري ثنا كثير بن زيد عن نافع قال كان ابن عمر رضي الله عنه إذا جلس في الصلاة وضع يده على فخذه وأشار بأصبعه ثم يقول قال رسول الله لهي أشد على الشيطان من الحديد )
وعلة رواية الطبراني هي نفس علة رواية أحمد ، وهي ليست طريقاً آخر ..
فاليعلم ذلك ..
ووجدت الرواية في تاريخ دمشق لابن عساكر ( 50 / 21 ) ولكنها من طريق الامام أحمد ، وهي نفس رواية المسند ..
قلت : ثم وجدت طريقاً آخر لا يفرح بها ، رواها البيهقي في سننه الكبرى ( 2 / 132 طبعة مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 - 1994 ، بتحقيق محمد عبد القادر عطا ) برقم ( 2616 ) : ( وقد أخبرنا أبو عبد الله الحافظ أنبأ أبو بكر محمد بن إبراهيم الشافعي ببغداد ثنا محمد بن الفرج ثنا الواقدي ثنا كثير بن زيد عن نافع عن بن عمر أن النبي صلى الله عليه و سلم قال : " تحريك الأصبع في الصلاة مذعرة للشيطان "
قال البيهقي : ( تفرد به محمد بن عمر الواقدي وليس بالقوي .
وروينا عن مجاهد أنه قال : " تحريك الرجل أصبعه في الجلوس في الصلاة مقمعة للشيطان " )
فرجح بأن أصل الاثر هو قول مجاهد موقوفاً عليه ..
ورواه الروياني في مسنده من طريق الواقدي ايضاً فقال : ( نا محمد بن إسحاق ، نا محمد بن عمر ، نا كثير بن زيد ، عن نافع ، عن ابن عمر ، عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : تحريك الأصبع في الصلاة مذعرة للشيطان " )
قال محمد اليافعي : وهذه الرواية قد ذكرها ابن عدي في الكامل ( 6 / 242 طبعة دار الفكر - بيروت الطبعة الثالثة ، 1409 - 1988 ، بتحقيق يحيى مختارغزاوي ) ، في ترجمة الواقدي ، وعدها من بلايا ومنكراته ، ثم قال بعد ان ذكر له عدة أحاديث من ضمنها هذه الرواية : ( قال الشيخ : وهذه الأحاديث التي أمليتها للواقدي والتي لم اذكرها كلها غير محفوظة ومن يروي عنه الواقدي من الثقات فتلك الأحاديث غير محفوظة عنهم الامن رواية الواقدي والبلاء منه ومتون أخبار الواقدي غير محفوظة وهو بين الضعف ) ..
وبهذا فإن الرواية هذا ( هي أشد على الشيطان من ضرب الحديد ) لا تصح من جميع طرقها .

3

له‌ ١٩٩٨ ڕا ئه‌مه‌ ده‌كه‌م، جاران كێشه‌ی زۆری له‌سه‌ر بوو، ئه‌وكات ئه‌گه‌ر ئه‌وه‌ت كردبا ڕاسته‌وخۆ به‌لایه‌نگری (حیزبێك)یان هه‌ژمار ده‌كردی. . سوپاس بۆ خوا ئه‌مڕۆ ئه‌م بیركردنه‌وه‌یه‌ كاڵ بۆته‌وه‌.

2

ده‌سته‌كانت خۆش ،بۆ گواستنه‌وه‌ی ئه‌م بابه‌ته‌ بۆ یانه‌ .
من له‌ تحیات (تشهد)دا په‌نجه‌م ئه‌جولێنم ،زۆر جاریش توشی ڕه‌خنه‌ ئه‌بمه‌وه‌ ،به‌ڵام من گوێی پێناده‌م .

1

هاوەڵە بەڕێزەكان‌و شوێن كەوتوانیان پەیڕەوی ئەم سوننەتەیان كردووەو بەردەوام بوونە لەسەری، لەسەرەتای خوێندنی تەحیاتدا پەنچەی شەهادە ڕوو دەكرێتە قیبلەو سەیری دەكرێت‌و دەجووڵێنرێت‌و دووعای پێدەكرد،وائِل بن حُجر(ڕه‌زای خوای لێبێت) دەفەرمووێ‌: (رَأَيْتُ النَّبِىَّ(صلی الله‌ علیه‌وسلم) ... وَرَفَعَ الَّتي تَلِيهِمَا يَدْعُو بِهَا فِى التَّشَهُّدِ)( صَحيح: أَخْرَجَهُ أَبُودَاوُد (716) وابن مَاجَة (912) وصَحَّحَهُ الشَّيْخ الأَلْبَاني فِي مِشْكَاة الْمَصَابِيح(911).) واتە: بینیم پێغەمبەر صلی الله‌ علیه‌وسلم نوێژی دەكرد، لە تەحیاتدا پەنجەی شایەتومانی بەرزدەكردەوەو دەیجوڵاندو دوعای پێ دەكرد، وە(ابن عُمَرڕه(‌زای خوای لێبێت) دەفەرمووێ‌: پێغەمبەر(صلی الله‌ علیه‌وسلم) فەرموویەتی: (لَهِىَ أَشَدّ عَلَى الشَّيْطَانِ مِنَ الْحَدِيدِ)( حَسَن: أَخْرَجَه أَحْمَد(6143) وَحَسَّنَهُ الشَّيْخ الأَلْبَاني فِي مِشْكَاة الْمَصَابِيح (917). واتە: پەنجە جوڵاندن لەتەحیاتدا قورسترە لەسەر شەیتان لەوەی كەبەئاسن لێی بدەیت.
لة ريكاى ئيسلام وةركيراوة.