1

بابه‌ت: قورئانخوێندن و ده‌ستنوێژ.

سڵاوی خوای گه وره تان لێبێت
تکایه به به‌ڵگه‌وه ڕوونی بکه‌نه‌وه ، که چۆن به‌بێ ده‌ست نوێژ ئه‌توانی قورئان بخوێنیت.



سه‌لامی خوای به‌خشنده‌ و میهره‌بانتان لێ بێت.
پاش دروود و ڕه‌حمه‌تی باری بۆ سه‌ر پێغه‌مبه‌ری نازدار و ال و یارانی (صلی الله علیه‌ وسلم). ده‌ڵێن سوپاس بۆ خوا که‌ له‌ ئوممه‌تی پێغه‌مبه‌ر نازدار هه‌میشه‌ ئیمانداران به‌ دوای ڕاستی یه‌کاندا وێڵن بۆ ئه‌وه‌ی که‌ ڕاستی له‌ دڵ و ده‌روونه‌کانیان دیار بێت و ڕوون بێت.

بێ گومان به‌ که‌ ئێمه‌ ئه‌گه‌ر سه‌رچاوه‌یه‌کمان له‌به‌ر ده‌ست نه‌بێ یان له‌ شێخێکی ناسراو نابێ وه‌ڵامی ئه‌م پرسیارانه‌ ناده‌ینه‌وه‌ له‌به‌ر ئه‌وه‌ی که‌ ئه‌مه‌ به‌رپرسیاریه‌ له‌ دیوانی خوا و سه‌رلێ شێواندی خه‌ڵکه‌ هه‌ر وا کارێکی ئاسان نی یه‌. بۆیه‌ ئێمه‌ ته‌واوی توانامان ده‌خه‌ینه‌ کار بۆ ئه‌وه‌ی توشی ئه‌و تاوانه‌ گه‌وره‌یه‌ نه‌بین . ده‌ڵێن به‌ڵێ به‌و به‌ڵگه‌ی که‌ وه‌ڵامان دایه‌وه‌ له‌ پرسیاری پێشوتان بۆ به‌ڵگه‌ی زیاتر چاومان خشانده‌وه‌ به‌ چه‌ند تێبینی یه‌ک له‌لای (شێخی ئه‌لبانی ) ئه‌ویش به‌هه‌مان شێوه‌ وا ده‌فه‌رمووێ له‌ (صحیح)ێك دا. ئه‌مه‌ش ده‌قه‌که‌یه‌تی:
. ( ومن ما يجب له الوضوء : قلت : ذكر فيه حديث : لا يمس القرآن إلا طاهر . من طريقين ، قال : فالحديث يدل على أنه لا يجوز مس المصحف إلا لمن كان طاهرا ، ولكن الطاهر لفظ مشترك يطلق على الطاهر من الحدث الأكبر ، والطاهر من الحدث الأصغر ، ويطلق على المؤمن ، وعلى من ليس على بدنه نجاسة ، ولا بد لحمله على معين من قرينة ، فلا يكون الحديث نصا في منع المحدث حدثا أصغر من مس المصحف ) . قلت .... فالأقرب والله أعلم : أن المراد بالطاهر في هذا الحديث هو المؤمن ، سواء أكان محدثا حدثا أكبر أو أصغر أو حائضا أو على بدنه نجاسة ، لقوله صلى الله عليه وسلم : المؤمن لاينجس . وهو متفق على صحته ، والمراد عدم تمكين المشرك من مسه ، فهو كحديث : نهى عن السفر بالقرآن إلى ارض العدو . متفق عليه أيضا . وقد بسط القول في هذه المسألة الشوكاني ، وانظر إرواء الغليل 122 .
(صـحـيـح)
ئه‌مه‌ فه‌توایه‌که‌ که‌ له م به‌شانه‌ی خواره‌وه‌ وه‌رگیراون : له‌ ماڵپه‌ری ئیسلام ئۆن لاین هێنراوه‌ بۆ گه‌ڕانه‌وه‌ت بۆ سه‌رچاوه‌که‌ .
خواطر الشعراوي - الفقه وأصوله - مذكرات القرضاوي - المواقع الشرعية
.بسم الله، والحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، وبعد..

لا يشترط لقراءة القرآن وضوء ولا غسل من الجنابة أو من الحيض ولا لبس حجاب ولا غير ذلك من شروط الصلاة، فيجوز للمرأة أن تقرأ القرآن من المصحف أو بدونه على أي حال كانت، سواء كانت حائضا أو جنبا أو غير متوضئة أو بدون لباسها إذا كانت في بيتها فكل ذلك لا يمنعها من قراءة القرآن وفي حديث عائشة قالت: "كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يذكر الله على كل أحيانه" والقرآن من ذكر الله ومن أفضله.

أما ما ورد من الأحاديث التي تمنع الجنب والحائض من قراءة القرآن وحمل المصحف فكلها أحاديث ضعيفة لا حجة فيها. لذلك لا حرج على المسلمة والمسلمة أن يقرأ القرآن في كل الأحوال بلا شرط أو قيد.

والله أعلم
وه‌ سه‌باره‌ت به‌ و فه‌رمووده‌ی دایکی ئیمانداران (خاتوو عایشه‌) خوای لێ ڕازی بێ ئه‌م لێکۆڵێنه‌وه‌یه‌ هه‌یه‌ :

. ( ومن ما يستحب له الوضوء : قوله تحت رقم 1 - : وعن علي كرم الله وجهه قال : كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج من الخلاء ، فيقرئنا القرآن ، ويأكل معنا اللحم ، ولم يكن يحجزه عن القرآن شيء ، ليس الجنابة . رواه الخمسة ، وصححه الترمذي وابن السكن ) . قلت : الترمذي معروف عند العلماء بتساهله في التصحيح ..... فهذا الإمام الشافعي وأحمد والبيهقي والخطابي قد ضعفوا الحديث فقولهم مقدم لوجوه ..... والثالث : أنه قد عارضه حديث عائشة رضي الله عنها قالت : كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يذكر الله على كل أحيانه . رواه مسلم وأبو عوانة في صحيحهما ، فهو بعمومه يشمل حالة الجنابة وغيرها كما أن الذكر يشمل القرآن وغيره . (صـحـيـح)

2. [ كان يذكر الله على كل أحيانه ] . ( صحيح ) _ وفي الحديث دلالة على جواز تلاوة القرآن للجنب ، لأن القرآن ذكر ، { وأنزلنا إليك الذكر ... } ، فيدخل في عموم قولها ( يعني عائشة ) : يذكر الله . والأفضل أن يقرأ على طهارة لقوله صلى الله عليه وسلم حين رد السلام عقب التيمم : إني كرهت أن أذكر الله إلا على طهارة . وهو في صحيح أبي داود 13
(صـحـيـح)
سوپاس بۆ خوا که‌ به‌ڕێزتان به‌ دوای ڕاستی ده‌گه‌ڕێن بۆ ڕوون بوونه‌وه‌ی ئه‌و پرسیاره‌ی که‌ له‌لاتان دروست بوه‌ وه‌ ئه‌مه‌یش به‌ڵگه‌کانی ئێمه‌یه‌‌ بۆ به‌ڕێزتان. هه‌میشه‌ ده‌ڵێن خوای گه‌وره‌ بۆ خۆی زانا و به‌ توانایه‌ به‌سه‌ر به‌نده‌کانی .
وه‌ داوا ده‌که‌ین له‌ به‌رێزتان ئه‌گه‌ر زانیاریه‌کتان هه‌یه‌ له‌سه‌ر نه‌ بوونی به‌ڵگه‌ به‌ده‌ست ئه‌مه‌وه‌ یان ئه‌م به‌ڵگانه‌ش جێگای ئاو خواردنه‌وه‌ی دڵی به‌ڕێزتان نی یه‌
ده‌ڵێن ئایا به‌ڵگه‌ی به‌ڕێزتان چی یه‌ بۆ ئه‌وه‌ی که‌ نابێ ؟
بۆ ئه‌وه‌ی که‌ ئێمه‌ش به‌ هه‌ڵه‌ دانه‌ڕۆین . خواتان لێ ڕازی بێت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ده‌نگی ئیسلام.

2

وه‌ڵام: قورئانخوێندن و ده‌ستنوێژ.

ده ست خوش برام بوئه م بابه ته جوانه

کـه‌ نـامـه‌ت بـۆ ئـه‌نـێـرم مـانـای وایـه‌بـیـرت ئـه‌کـه‌م  کـه‌ نـامـه‌شـت بـۆ نـانـێـرم
مـانـای وایـه‌ چـاوه‌ڕێـم بـزانـم تـۆ کـه‌ی بـیـرم ئـه‌کـه‌یـت !!





ئه‌وه‌ش خۆم له‌ فیس خه‌سوو   wink

3

وه‌ڵام: قورئانخوێندن و ده‌ستنوێژ.

خوا جه‌زات بداته‌وه‌ گیانه‌

4

وه‌ڵام: قورئانخوێندن و ده‌ستنوێژ.

safin taha نووسی:

خوا جه‌زات بداته‌وه‌ گیانه‌

ساده‌ترين به‌خشين !
ئه‌وه‌يه‌ كه‌ پێكه‌نين بخه‌يته‌ سه‌ر لێوى كه‌سانێك ،
كه‌ بيرى پێكه‌نين ئه‌كه‌ن . . .

5

وه‌ڵام: قورئانخوێندن و ده‌ستنوێژ.

ahmad...H... نووسی:

ده ست خوش برام بوئه م بابه ته جوانه

به‌هیوای سوودمه‌ندبوون لێی.سوپاس بۆتۆ.