بابهت: شـیـعـه کــورد بـه جنـــۆکـه سـهیــر دهکــهن...
شیعه کورد به جنۆکه سهیر دهکهن
به دواداچون: ماکوان کهریم
هیوادارم ئهم بابهته بگاته ئهوه کهسانهی که دهیانهوێت لهگهڵ شیعهدا هاوکاری هاو پهیمانی بکهن چونکه شیعهکان گهلی کورد به جنۆکه دهزانن !
دهڵێن: به هیچ شێوهیهك ناشایستهیه کرێن فرۆشتن و ژن و ژنخوازی لهگهڵ گهلی کورد بکرێت!
به هۆکاری ئهوهی ئێستا ئهم قسهیهی خۆیان شردۆتهوه لهبر چهند دهسکهوتێكی ڕامیار و ئابووری.
لێرهوه دوا دهکهم لهو ڕێکخراوه ئیسلامیهنه که ئهم بانگهشهیه به ڕاستگۆیی بهگهینن وه بانگهواز چیهکانی کورد که بانگهواز دهکهن بۆ ئهم دینه هیوا خوازم ئهمه بۆ خهڵکی ڕوون بکهنهوه ..
ئهوهمان له بیر نهچێت که گهلی کورد ههر له سهردهمی باپیرمانهوه جابانی کوردی که هاوهڵێکی بهڕیزی پێغهمبهری خوا بووه(صلی الله علیه وسلم) ئیسلامیان به ویستوو ئارزووی خۆیان وهرگرتوه مێژووی کوردی ڕهسهن شاهیدی ئهوه ئهدات وه چهنده پشتگیر بوون بۆ ئهم دینه گهلی کورد به گشتی خهبات شورش و جیهادیان کردوه له پێناویدا..
ههروهها له بیرمان نهچێت سهرکردهی قارهمان و موجاهید سهڵاحهدینی ئهیوبی که توانی دهوڵهتی باطنی رافیضه فاطمی شیعه که هاوکاری سهلیبیهکان بوو له سهر دهستی ئهم ئهم کهڵه پیاوه کرده کۆتایی پێهات که کۆتا خهلیفهی فاطمی عاضد بوو ڕاستهخۆ سهڵاحهدین چووه دهسهڵات.
ئێستا دهمهوێت ئهو مهذههلهی شێعهتان بخمه بهرچاو که چی به کورد دهڵێن:
پرسیاریان کرد له شیعه لهسهر جنسی مرۆیی کورد؟
شیعه دهڵێن بنچهی ئهمانه جنۆکهن!
بهڵگهی ئهم ووتهی شیعه له کولینیهوه گێڕوهتهوه له کتێبی کافی شێعهکان له باوکی ڕهبیعی شامی یهوه که دهڵێت:پرسیارمان کرد له پێغهمبهره(صلی الله علیه وسلم) ووتمان : گهلێك له لامان دهژین یاخود گهلێك له نزیکمانن که ناویان کورده یاخود کوردن. وه تێكلاویمان دهکهن کاڵاو شتومهکمان لێ دهکڕن ئایا ئێمه تكڵاویان بکهین و کڕێن و فرۆشتنیان لهگهڵ بکهین؟
فهرمووی: ئهی باوکی ڕهبیع تێكڵاویان مهکهن چونکه کورد له جنسی جنۆکهن ئهمه خوای گهوره ئاگدری کردوینهتهوه کهشفی کردوه بهڵام بهو شێوه داپۆشرون له بهرگی مرۆڤدا بهڵام جنۆکهن و تێکڵاویان مهکهن به هیچ شێوهیهك.
ئهمه بهڵگهکهیه وهك خۆی له پهرتۆک و لاپهرهکهو بهرگهکهیشی له کتێبی کافیدا وه له زۆر جێگای تردا به ههمان شێوه ئهم ووته ههڵبستراوه کراوه به دهم پێغهمبهروه(صلی الله علیه وسلم)
روى الكليني في الكافي عن ابى الربيع الشامي قال: سألت ابا عبد الله عليه السلام فقلت : ان عندنا قوما من الاكراد ، وانهم لا يزالون يجيئون بالبيع ، فنخالطهم ونبايعهم ؟ قال : يا ابا الربيع لا تخالطوهم ، فان الاكراد حى من أحياء الجن ، كشف الله تعالى عنهم الغطاء فلا تخالطوهم» (الكافي5/158 رياض المسائل للسيد علي الطباطبائي ج1 ص520 جواهر الكلام – الشيخ الجواهري ج 3 ص 116 من لايحضره الفقيه – الشيخ الصدوق ج 3 ص 164 (تهذيب الأحكام – الشيخ الطوسي 7/405 - بحار الأنوار – العلامة المجلسي ج 001 ص 83 - تفسير نور الثقلين - الشيخ الحويزي ج 1 ص 601).
به ههمان شێوه له پهرتوکی کافی کیلانیدا هاتوه به هیچ شێوهیهك نابێت هاوسهر گیری له نێرو مێ له گهڵ کورد بکرێت چونکه ئهوانه مرۆڤ نین بهڵکو جنۆکهن
بهڵگه..
وفي رواية « ولا تنكحوا من الاكراد أحدا فإنهم جنس من الجن كشف عنهم الغطاء» (الكافي لللكليني5/352).
ههروهها طوسی که بهناو زانایهکی گهورهی شێعهکانه دهڵێت:
که نابێت تێكڵاوی یان بکرێت چونکه ئهمانه زۆر نزم و بێ قهدرن دیاره له زمانی عهرهبی ئهو شێوهیه که دیبینن وهك جنێو بهکار دههێنرێت له دهقهکهی طوسیدا که هاتوه دوای دهڵێت مهگهر ئهوه کوردانهی که لهسهر دینی شیعهن، بههیچ جۆرێك نابێت تێكڵاویان بکرێت شتومهکیان لێ بکڕێت پیان بفرۆشن و پاشان ژن وژنخوازی لهگهڵ یاندا نهکرێت.
بهڵگه..
قال الطوسي « وينبغي أن يتجنب مخالطة السفلة من الناس والأدنين منهم، ولا يعامل إلا من نشأ في خير، ويجتنب معاملة ذوي العاهات والمحارفين. ولا ينبغي أن يخالط أحدا من الأكراد، ويتجنب مبايعتهم ومشاراتهم ومناكحتهم» (النهاية- الشيخ الطوسي ص 373).
له جێگایهکی تردا ئیبن ئیدریس حلی دهڵێت:
بهههمان شێوه ئهویش ههمان ووته دووباره دهکاتهوه که دهڵێت:
که به هیچ شیوهیهك ژن و ژن خوازیان لهگهڵ بکرێت مامهڵیان لهگهڵ بکرێت تێكڵاویان لهگڵدا بکرێت، بهڵام ئهم له جێگایهكدا به کارهههتی دهزانێت ..!
بهڵگه..
قال ابن إدريس الحلي « ولا ينبغي أن يخالط أحدا من الأكراد ،
ويتجنب مبايعتهم ، ومشاراتهم ، ومناكحتهم. قال محمد بن إدريس:
وذلك راجع إلى كراهية معاملة من لا بصيرة له، فيما يشتريه، ولا
فيما يبيعه، لأن الغالب على هذا الجيل، والقبيل، قلة البصيرة،
لتركهم مخالطة الناس، وأصحاب البصائر» (السرائر - ابن إدريس
الحلي ج 2 ص 233).
وقال يحيى بن سعيد الحلي « ويكره مخالطة الاكراد ببيع وشراء
ونكاح» (الجامع للشرايع ص245).
وقال الحلي « مسألة : يكره له معاملة الاكراد ومخالطتهم ويتجنب
مبايعتهم ومشاركتهم ومناكحتهم لما رواه الشيخ عن ابي الربيع الشامي قال سالت ابا عبد الله عليه السلام قلت ان عندنا قوما من الاكراد وانهم لا يزالون يجتنبون مخالطتهم ومبايعتهم فقال عليه السلام يا ابا ربيع لا تخالطوهم فان الاكراد حي من احياء الجن كشف الله عنهم الغطاء فلا تخالطوهم وكذلك يكره معاملة اهل الذمة» (منتهى المطلب الحلي ج2ص 1003 تذكرة الفقهاء للحلي ج 1 ص 586 جواهر الكلام - الشيخ الجواهري ج 22 ص 457 علل الشرائع - الشيخ الصدوق ج 2 ص 527
ئهمانیش ههموو گوایه له جعفری صادق گێڕاویانهتهوه که گهلی کورد له جنۆکهیه ژن خواستن له ناویاندا ڕێگا پێنهدراوه....
وعن الصادق ( ع ) لا تنكحوا من الاكراد احدا فانهن حبس من الجن كشف عنهم العظاء» (تذكرة الفقهاء العلامة الحلي ج 2 ص 569).
شیکاری
لێرهدا ئهوهمان بۆ دهردهکهوێت که شیعه به هیچ شێوهیهك گهلی کورد به مرۆڤ نازانن وه ههر شتیکێش له ئایندا هاتبێت دهبێت پیاده بکرێت وه ئهوهی که گرنگه لێرهدا باسی بکهین بریتیه لهوهی که کورد وهك سیسیهکاننی زۆر پهل دهکێشن بۆلای شیعهکان که ئهمه بهڕاستی جێگای سهرنجه!.
ئهوه ههندێکی تر له بهڵگهکانی شێعه که کورد به جنۆکه سهیر دهکهن..
لا تناكحوا الأكراد
وعن أبي الربيع الشامي قال: قال لي أبو عبد الله عليه السلام: لا
تشتر من السودان أحدا، فإن كان لا بد فمن النوبة، فإنهم من الذين
قال الله تعالى (ومن الذين قالوا أنا نصارى أخذنا ميثاقهم فنسوا
حظا مما ذكروا به) إنهم يتذكرون ذلك الحظ، وسيخرج مع القائم منا
عصابة منهم ولا تنكحوا من الاكراد أحدا فإنهن جيش من الجن كشف
عنهم الغطاء» (المهذب البارع لابن فهد الحلي3/182 مسالك
الأفهام الشهيد الثاني ج3 ص 186 وانظر المهذب البارع لابن فهد
الحلي ج3 ص 182 تجد فيه بابا بعنوان (باب من كره مناكحته من
الاكراد والسودان وغيرهم ج5/ 352 مجمع الفائدة - المحقق
الأردبيلي ج 8 ص 129 وسائل الشيعة (آل البيت ) الحر العاملي ج
02 ص 84 وسائل الشيعة (الإسلامية) - الحر العاملي ج 21 ص 307.
وينبغي ان يتجنب مخالفة السفلة من الناس والادنين منهم ولا يعامل الا
من نشأ في الخير ويكره معاملة ذوي العاهات والمحارفين ويكره معاملة
الاكراد ومخالطتهم ومناكحتهم» (كفاية الأحكام- المحقق السبزواري
ص84 الحدائق الناضرة - المحقق البحراني ج 81 ص 40 : و ج
42 ص 111 جامع المدارك - السيد الخوانساري ج 3 ص 137 –
تهذيب الأحكام - الشيخ الطوسي ج 7 ص 11 وسائل الشيعة (آل
البيت ) - الحر العاملي ج 71 ص 416).
جامع الرواة - محمد علي الأردبيلى ج1ص 75 1 / ص و102 باب
اختيار - الازواج وفي [ في ] في باب من كره مناكحته من الاكراد.
سهرچاوه
http://www.saaid.net/Doat/dimashqiah/23.htm